Νέα

Τι ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΜΕ!

Ίσως έχετε ήδη ακούσει ότι είναι δυνατό για ένα γραφολόγο να σκιαγραφήσει την προσωπικότητα σας αναλύοντας ένα μόνο κείμενο σας!
Ο γραφικός χαρακτήρας, αλλά και ο τρόπος που «τοποθετεί» κάποιος το γραπτό στο χαρτί, μπορεί να δώσει αρκετά στοιχεία για τον χαρακτήρα του, την ψυχολογική κατάσταση, τις σχέσεις του με τους άλλους ανθρώπους κλπ. Καθώς το χέρι που γράφει, και κατ´επέκταση ολόκληρη η διαδικασία της γραφής, ελέγχεται από τον εγκέφαλο.

Πώς ξεκίνησε η γραφολογία

Η γραφολογία ξεκίνησε το 17ο αιώνα από ένα γιατρό, συγγραφέα και καθηγητή φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο της Μπολόνια (Ιταλία), τον Καμίλλο Μπάλντο – ο οποίος και εξέδωσε το 1622 μια πραγματεία σχετικά με το πώς καταλαβαίνουμε το χαρακτήρα ενός ανθρώπου από το γράψιμο του – και φτάνει μέχρι σήμερα, όπου συνεχίζουν να γίνονται έρευνες και μελέτες πάνω στη γραφή. Η γραφολογία χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο είδη: Στη δικαστική Γραφολογία, της οποίας το αντικείμενο είναι η πιστοποίηση της πατρότητας ενός κειμένου ή μιας υπογραφής και στην αναλυτική, της οποίας αντικείμενο είναι η σκιαγράφηση της προσωπικότητας του γράφοντος. Η αναλυτική Γραφολογία, εκτός των άλλων, χρησιμοποιείται πολύ από εταιρείες(κυρίως στο εξωτερικό) που σκοπεύουν να προσλάβουν προσωπικό και θέλουν, μεταξύ άλλων και με αυτών τον τρόπο να αξιολογήσουν αλλά και να τοποθετήσουν στην καταλληλότερη θέση τους μελλοντικούς τους υπαλλήλους.

Πώς γίνεται η ανάλυση!

Η διαδικασία για την γραφολογική ανάλυση είναι απλή. Ο γραφολόγος θα σας ζητήσει να γράψετε σε ένα λευκό χαρτί Α4, με ένα οποιοδήποτε στιλό, ένα κείμενο(αναπτύσσοντας κάποιες σκέψεις σας, το περιεχόμενο των οποίων δεν έχει καμμία σημασία για την γραφολογική ανάλυση) και να το υπογράψετε. Ο γραφολόγος θα πάρει αυτό το κείμενο, θα το μελετήσει( πιθανώς επί κάποιες μέρες) και στη συνέχεια θα παρουσιάσει την ανάλυση του. Εύλογο είναι ότι όταν ένας γραφολόγος προσπαθεί να «φτιάξει ένα πορτρέτο» βασισμένος στη γραφή, μπορεί να το κάνει με μεγαλύτερη ευκολία αν έχει στη διάθεση  του πολλά κείμενα του γράφοντος. Οι ειδικοί εξηγούν ότι είναι σαν να θέλει κάποιος να περιγράψει έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζει, βασισμένος σε μία μόνο φωτογραφία του. Σίγουρα αν έχει περισσότερες φωτογραφίες στη διάθεση του, το αποτέλεσμα θα είναι πιο ολοκληρωμένο. Κάπως έτσι γίνεται και με τα κείμενα. Ένα πρώτο κείμενο δίνει αρκετές πληροφορίες για τον αναλυόμενο, αλλά η ανάλυση περισσοτέρων μπορεί να δώσει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Όπως λέει η κοινή λογική, κάθε κείμενο μπορεί να έχει διαφορές(π.χ. λόγω διάθεσης του γράφοντος ή το για το πού προορίζεται το κείμενο), αλλά κάθε φορά ο «σκελετός» του γραφικού χαρακτήρα και του τρόπου γραφής παραμένει ο ίδιος.

Τι προσέχει ο γραφολόγος!

Η αναλυτική γραφολογία, όπως και η δικαστική, βέβαια ακόμα περισσότερο, δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία. Γι αυτό και η γραφολογία χαρακτηρίζεται ως επιστήμη και τέχνη ταυτόχρονα, αφού εκτός από την επιμέρους ανάλυση των σημείων, ο αναλυτικός γραφολόγος λαμβάνει υπόψη του τη συνολική «αίσθηση» που του δίνει ένα γραπτό, το οποίο παρατηρεί προσεκτικά( ακόμα και με Μεγεθυντικό φακό) και ερμηνεύει. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα σημεία τα οποία εκτιμάει ο γραφολόγος για να δώσει μία ανάλυση είναι περίπου 250 παρόλα αυτά, κανένα δεν ερμηνεύεται από μόνο του, αλλά σε συνδυασμό με όλα τα υπόλοιπα.
Τα σημαντικότερα όμως από αυτά είναι:

* Η διάταξη του κειμένου στο χαρτί. Αυτό σημαίνει ότι ο γραφολόγος μελετά το πώς έχει τοποθετήσει ο γράφων το κείμενο του, τα περιθώρια που επέχει αφήσει κλπ. Για παράδειγμα ένα πυκνογραμμένο γραπτό στο οποίο γεμίζει κανειις όλη τη σελίδα δείχνει καταρχήν έναν άνθρωπο πολύ επικοινωνιακό, που θέλει να πει πολλά. Αντίθετα ένα αραιό γραμμένο κείμενο στο οποίο είναι αχνό και το ίχνος της γραφής μπορεί να αφορά σε έναν άνθρωπο πολύ εσωστρεφή, που μπορεί να επέχει ακόμα και ψυχολογικά προβλήματα.
* Η δεξιά πλευρά του χαρτιού θεωρείται ότι έχει να κάνει με το μέλλον. Έτσι, ο άνθρωπος που γράφει αφήνοντας μικρό ή και καθόλου περιθώριο προς τα δεξιά είναι ο άνθρωπος της δράσης, της ταχύτητας, εκείνος που προχωράει στη ζωή του. Αντίθετα, όταν κανείς αφήνει ένα μεγάλο περιθώριο δεξιά, δείχνει πιθανώς μία επιφυλακτικότητα προς το μέλλον και τη δράση.
* Η αριστερή πλευρά του χαρτιού σχετίζεται με το παρελθόν, τις αρχές του γράφοντος, ό,τι έχει «κληρονομήσει» από τα παιδικά του χρόνια. Πόσο πιο αριστερά γράφει κανείς, ίσως τόσο πιο πολύ δυσκολεύεται να αποκοπεί από το παρελθόν του. Σε αυτή τη λογική και στη σχέση με το παρελθόν ανάγεται και η υποπίεσης των γραφολόγων ότι όσο πιο πιο αριστερά γράφει κανείς, τόσο πιο δεμένος νιώθει με τη μητέρα του. Αντίθετα, όσο πιο δεξιά είναι τοποθετημένο το κείμενο, τόσο πιο πολύ τείνει προς τον πατέρα του.
*Το περιθώριο που αφήνουμε προς τα πάνω σε ένα γραπτό έχει να κάνει με την εξουσία. Θεωρητικά, όσο πιο χαμηλά ξεκινά κανείς το κείμενο του, τόσο περισσότερο σέβεται την εξουσία. Προσοχή! Πριν γίνει μια γραφολογική ανάλυση στο κείμενο ε όπως ανθρώπου, είναι σκόπιμο να γνωρίζει ο γραφολόγος το πώς έχει διδαχθεί αυτός ο άνθρωπος να γράφει στο σχολείο του( σε κάποια κράτη οι μαθητές αφήνουν μεγαλύτερα περιθώρια από ότι σε άλλα). Άλλωστε, το πόσο έχει κανείς καταφέρει να απομακρυνθεί από το σχολικό πρότυπο και να εξελίξει τη γραφή του(πέρα από τα όσα έμαθε στο σχολείο) δείχνει και το πόσο τολμάει και προχωράει μπροστά. Μια γραφή προσκολλημένη στα σχολικά πρότυπα μπορεί να δείχνει ένα άτομο επιφυλακτικό, που δεν αρέσκεται στο να ψάχνει ιδιαίτερα. Για αυτό άλλωστε και η γραφολογική ανάλυση αφορά κατά κανόνα ανθρώπους που έχουν τελειώσει το σχολείο και είναι χονδρικά άνω των 18 ετών.
*Η μελέτη των γραμμάτων. Αντίθετα με το όσα πιστεύουν κάποιοι, δεν υπάρχουν γράμματα που να είναι πιο σημαντικά από άλλα για τη γραφολογική ανάλυση. Αυτό που έχει σημασία είναι η αρμονία και οι αναλογίες των γραμμάτων. Οι γραφολόγοι χωρίζουν τα γράμματα σε 3 ζώνες, την πάνω, τη μεσαία και την κάτω και μελετούν το πόσο καλά είναι δομημένη η μεσαία ζώνη και πόσο αρμονικά συνεργάζεται με την πάνω και την κάτω. Η μεσαία ζώνη δείχνει την καθημερινότητα, η πάνω ζώνη τα όνειρα και τις φιλοδοξίες και η κάτω ζώνη τα ένστικτα. Όταν είναι καλά δομημένες αυτές οι ζώνες, φαίνεται ότι το άτομο τα έχει καλά με τον εαυτό του και βρίσκεται σε μια εσωτερική ισορροπία.
*Η κατεύθυνση των γραμμάτων. Γενικά όταν τα γράμματα έχουν την τάση να πηγαίνουν προς τα πάνω, πιθανώς μαρτυρούν την καλή διάθεση του γράφοντος, ενώ αν τείνουν προς τα κάτω ο άνθρωπος νιώθει κούραση ψυχική ή σωματική.
*Η πίεση της γραφής, το ίχνος δηλαδή που αφήνει ο γράφων στο χαρτί. Ο γραφολόγος παρατηρεί αν είναι γερή, εύθραυστη, μία κλωστή που σπάει εύκολα, ένας σπάγκος…  αυτό το χαρακτηριστικό μαρτυρεί την ενεργειακή και ψυχική κατάσταση του ατόμου. Η ποιότητα του γραφικού νήματος, το πόσο καλά δηλαδή «βγαίνει» η γραφή στο χαρτί, το πώς χύνεται το μελάνι, δείχνουν πολλά για το γράφοντα, αφού οι γραφολόγοι πιστεύουν ότι υπάρχει μία ορισμένη βάση σε κάθε γραφικό χαρακτήρα και πιθανώς επηρεάζεται ελάχιστα από τα συναισθήματα της στιγμής.
*Η υπογραφή είναι σημαντική γιατί δείχνει πώς επιθυμεί ο γράφων να «φανεί» στους άλλους. Η υπογραφή μπορεί να είναι μάλιστα τελείως διαφορετική από το υπόλοιπο κείμενο. Ο γραφολόγος μπορεί να παρατηρήσει, για παράδειγμα, ένα «εύθραυστο» κείμενο που όμως συνοδεύεται από μία δυναμική υπογραφή. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι σε πιο σημείο του κειμένου τοποθετείται η υπογραφή. Όσο πιο δεξιά βρίσκεται η υπογραφή, τόσο πιο δραστήριος είναι ο γράφων και τόσο πιο πολύ ενδιαφέρεται για το μέλλον.

Τέλος Ένα κείμενο που είναι καθαρό και τακτικό δείχνει ένα άτομο που αγαπά την τάξη και την ευκρίνεια ή που ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αισθητική. Η γραφή ωριμάζει μετά την σχολική ηλικία και τώρα οι νέοι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους υπολογιστές παρατηρούμε ότι υπάρχει «μπλοκάρισμα» στη γραφή. Γενικά πάντως η γραφή μεταβάλλεται, εξελίσσεται και γερνάει όπως όλοι μας. Επίσης την επηρεάζουν οι συγκλονιστικές εμπειρίες, οι ασθένειες και τα ισχυρά φάρμακα.

Κοινοποίηση σε:

X
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων